Procedura de stergere din Biroul de Credit daca ai avut intarzieri la plata

Bancile, IFN-urile, societatile de leasing etc. au obligaţia de a transmite date exacte şi corecte către sistemele de evidenţă de tipul birourilor de credit. Aceasta obligatie e prevazuta expres in art. 4 din Decizia 105/2007.

Birourile de credit sunt obligate să efectueze demersuri în vederea remedierii deficienţelor constatate în legătură cu caracterul inexact sau incomplet al informaţiilor.

Eu pot sa fac cerere de stergere?

Ca regula, numai instiutiile bancare au dreptul sa solicite Biroului de Credit modificari.

Prin exceptie, poti face o cerere fara a avea ca intermediar banca (lucru recomandat!), doar in 2 situatii:

1. Printr-o solicitare la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal

Potrivit Legii 677/2001, datele cu caracter personal trebuie prelucrate cu bună-credinţă, colectate in scop determinat si legitim, adecvat, neexcesiv si exact.

Observam ca legea reglementeaza expres conduita pe care trebuie s-o aiba institutiile de credit atunci cand lucreaza cu datele tale personale.

Spre exemplu, daca Banca transmite la Biroul de Credit informatii cu rea-credinta despre tine, exagereaza sau trimite date inexacte cu scopul de a-ti distruge “imaginea” in fata altor institutii de credit, poti cere stergerea acestor date.

Echipa noastra poate transmite aceasta cerere la ANSPDCP in cel mai scurt timp.

Putem asigura aceasta procedura complet, adica pana cand Biroul de Credit efectueaza stergerea si esti eliberat de istoricul negativ.

2. Daca ai o hotarare judecatoreasca prin care sa obligi Biroul de Credit sa modifice

 

Atentie! Este interzis accesul sau furnizarea datelor înregistrate in Biroul de Credit către alte persoane (terti), cu excepţia autorităţilor şi instituţiilor publice, în cazurile şi cu respectarea condiţiilor prevăzute de lege.

Asadar, nimeni nu va poate “verifica” decat in situatiile prevazute de lege. Printr-o solicitare, putem verifica daca ti-a fost incalcat dreptul la viata privata, verificand date cu caracter personal fara a avea acest drept.

Cu 15 zile inainte de a raporta clientii restanti la Biroul de credit, institutiile participante au obligatia sa ii notifice in scris, telefonic, prin SMS sau e-mail cu privire la intarzierea de plata si la intentia de a transmite datele catre Biroul de Credit. Datele pozitive despre un client se transmit dupa incheierea contractului de credit, cu acordul scris al acestuia.

Afla costurile aici.



Leave a Reply